Om Tranås Warhammerförening

Tranås Warhammerförening tog sina första steg mot en spelförening 2007. Då fick en grupp spelintresserade chansen att sitta och måla Warhammer och andra figurspel och andra figurer i butiken Lek & hobby i Tranås. Gruppen blev större och större och med tiden fick vi en egen lokal i butikens källare. 2008 blev vi sedan registrerade som Tranås Warhammerförening av Tranås Kommun och spelförbundet Sverok.

Efter några år var föreningen så stor att vi var tvugna att flytta till en egen lokal. 2010 flyttade vi in i vår nuvarande lokal på Östra Järnävgsgatan 18, ett stenkast från Tranås Station. Genom åren har många medlemmar kommit och gått men föreningens grundstomme finns fortfarande kvar. Föreningens medlemmar brinner lika mycket för figurspel, brädspel, kortspel och andra spel som de gjorde när föreningen startade.

Föreningen träffas varje onsdag och fredag i lokalen i Tranås. Varje tillfälle brukar vara välbesökt och det kan vara vara allt från figurspel som Warhammer och Warhammer 40 000 till olika brädspel och kortspel. Sista helgen varje månad arrangerar vi även en speldag som kan ha ett speciellt tema eller så får man spela precis vad man känner för. Alla spelintresserade är välkomna i föreningen. Ta gärna med egna spel som ni vill spela!

Vi är en del av spelförbundet Sverok, och har varit sedan vi startade. Vi är mycket tacksamma över möjligheten att samarbeta med Sveriges största ungdomsförbud.

Den här webbplatsen agerar i första hand som en informationskälla om föreningen. För aktuella nyheter och uppdateringar på vad som händer i föreningen, besök vår sida på Facebook.

Bankuppgifter:

Vårt bankkonto är Swedbank: 8150-5,694 347 033-3.
Du kan också Swisha: 123 202 22 83

Vår lokal

Tranås Warhammerförenings lokal ligger på Östra Järnvägsgatan 18. Bara hundra meter från Tranås Järnvägsstation. Vid ingången ligger en grön återvinningscontainer. Då dörren in till husets källare alltid måste vara låst, så måste besökare knacka på vårt fönster för att släppas in. Vårt fönster ligger till vänster om ingången. Det är det högra av de två fönstrena i marknivå.

Föreningsaktiviteter

Föreningen arrangerar två spelträffar varje vecka. En på onsdagen och en på fredagen. Tiderna är 15,30 till 19,00, ibland sker dock avvikelser. Den sista helgen varje månad arrangerar vi även spelträffar i föreningslokalen. Dessa kan ibland ha ett speciellt tema i t.ex Warhammer 40k, men det kan också vara en fri speldag. Utöver detta arrangerar vi turneringar och tävlingar med jämna tillfällen. Vissa är interna och endast för föreningens medlemmar medan vissa är öppna för alla. Återkommande evenemang varje år är Railway tournament, Sommarkul, klubbmästerskapet och Spellovet. Ibland åker vi även iväg på olika föreningsaktiviter. Det kan till exempel vara ett badhusbesök.

Railway Tournament - den stora turneringen för figurspel

Vårt största arrangemang varje år är figurspelsturneringen Railway Tournament. Varje år arrangerar vi en turnering i Warhammer Fantasy och en i Warhammer 40 000. Turneringen i 40k är oftast störst, sett till deltagarantalet, och brukar därför förläggas i Studiefrämjandets lokaler på "Kraftverket" i Tranås. Turneringarna brukar locka deltagare och en av höjdpunkterna under verksamhetsåret i föreningen.

Likabehandlings-, alkohol- och drogpolicy

Föreningen antog på årsmötet 2013 en policy för likabehandling samt ställningstagande emot alkohol och droger. Policyn är ett styrdokument och fungerar som riktlinjer i vår verksamhet. Policyn samt föreningens stadgar finns att hämta som PDF nedan.

• Likabehandlingspolicy

• Stadgar